CZARNO-BIAŁA ciemnia fotograficzna (cz. III) |
środa, 03 listopada 2010 00:20 |
 |
 |
|
Domowa ciemnia.
Obróbkę chemiczną błon światłoczułych, z wyjątkiem czynności ładowania błony do koreksu, przeprowadzamy przy świetle dziennym. Czynność tę można wykonać w jakimkolwiek zaciemnionym chwilowo pomieszczeniu. Specyfika procesu wykonywania odbitek na papierach światłoczułych wymaga już specjalnie przygotowanego lub tymczasowo zaadoptowanego pomieszczenia zwanego ciemnią. Kolejny odcinek naszego cyklu poświęcimy …
|
|
|
Mikrolegulacja obiektywów cz. II |
poniedziałek, 01 listopada 2010 22:48 |
 |
 |
|
Mikroregulacja obiektywów czyli powalczmy o ostrość...
Wiemy z poprzedniego odcinka jak działa mikroregulacja obiektywów. Przypomnę, że chodzi o korektę błędu ostrzenia popełnianego przez aparat fotograficzny z konkretnym obiektywem. …
|
|
Mikrolegulacja obiektywów cz. I |
czwartek, 28 października 2010 22:28 |
 |
 |
|
Aparaty cyfrowe są tak skonstruowane, że ignorując menu, też da się robić zdjęcia. Ustawienia domyślne zaproponowane przez producenta dają pewność i poczucie bezpieczeństwa, że zdjęcie wyjdzie. Wielu fotografujących ogranicza się do parostronicowej instrukcji szybkiego startu i prawdopodobnie nigdy nie sięgnie głębiej. Jednak ogromna większość miłośników fotografowania prędzej czy później zaczyna penetrować …
|
|
CZARNO-BIAŁA ciemnia fotograficzna (cz. II) |
środa, 27 października 2010 12:35 |
 |
 |
|
Obróbka błon.
Każdy szanujący się fotoamator zajmujący się tradycyjną fotografią czarno-białą powinien umieć wywoływać błony własnoręcznie. W tej chwili stało się to niestety koniecznością. Obróbka negatywów czarno-białych srebrowych już dawno stała się nieopłacalna dla zakładów fotograficznych. Początkujący mogą być nieco przerażeni tym, co ich czeka, ale zapewniam,że są to tylko pozory. …
|
|
Kompozycja obrazu fotograficznego (cz. X) |
piątek, 08 października 2010 14:00 |
 |
 |
|
Deseń i rytm.
Deseń i rytm to pojęcia kojarzące się głównie z wzornictwem i muzyką. Bardzo często stają się one podstawą kompozycji obrazu fotograficznego, zwłaszcza na zdjęciach o tematyce przyrodniczej, krajoznawczej oraz tych, gdzie głównym tematem jest architektura. W ostatnim przypadku obydwa pojęcia zwykle są ze sobą nierozerwalnie związane. …
|
|
|
|
|
Strona 1 z 5 |